hari raya pertama…

hari ni hari raya pertama.. bgn pagi mak ingtkan mandi sunat ari raye,solat dan turun makan.. raye ni kali kedua aku bg duit raye kat anak2 buah..alhamudlillah.

kali ni aku sambut raya tanpa beli ape2 baju or kasut raya or ape2 raya yg len.. pakai baju raye pun ntah yg biler punyer..

hari ni aku dapat duit raya daripada kak na, abg ju, abg din, abg ngah.. abg din siap sanggup naik atas time aku tdo sbb nak bagi duit rayer.. time tu aku tgh tdo sbb dah tensen sgt..handset yg bil aku hilang..aku dah block dah number tu..kene bayar RM25 utk activatekan balik..

pengajaran utk handset yg ilang ini adalah, aku nak amik service yg backup no tel tu dan nak ambil yg service hantar sume msg dalam handset ke email.. dan juga kene pk cara betul2 nak handle handset.. dan juga kenelah wat backup no tel dan info..kene wat written record..dalam tenet or kat buku..if dalam laptop..laptop pun mgkin hilang..

dan igt.. ! watlah backup utk segal isi lapto dan thumb drive..

dan ari ni gak.lupe nak cakap tadi..mak bagi duit raye.. bile mintak kat ayah..ayah cakap takyahla bg sbb aku dah ade biznes..hehehe..

dan lepas solat raya tadi, mak tang dan makcik noriah sekeluarga datang umah..ade makn2 dan wat tahlil…

arini gak..aku takde wat ape2 sales crocs…tak membanggekan..smlam byklah..ade kot 5 pasang..alhamdulillah..

arini gak aim ade contact aku.die dah bersemangat gile utk jual crocs online.. ayah die supportive gile lepas die cite pasal aku kat ayah dier.. die siap nak beli domain dot com.. alhamdulillah..

aku gak smalm ade bace blog dr muhd kamil .. byk gile manfaat yg aku dapat.. antara yg aku mampu terus practice sesikit ialah jgn berkire ngan Allah..ni if time kite lewat time solat berjemaah…

dan time cuti nanti aku plan nak:

  1. nak boostkan sales crocs..nak bukak gerai or booth byk2.. tapi modal takde !!! ni patutnyer dah kene start kumpul dana.
  2. nak wat talk perniagaan internet..di skul2..dah kene blastkan surat..tapi envelop kat giant still tgh mahal lagi..hehehe..
  3. wat talk tentang sales.. ni pun patutnye dah ade no tel org yg berkenaan dan start wat modul..
  4. wat ebook pasal kesilap biz sbb aku perlukan modal !!!rolling
  5. wat syrkt baru ! name biar gempak..
  6. belajar bi.
  7. belajar len2..hehehe
  8. abehkan buku2 yg tak abeh di bace lagi.. byk gile !!
  9. wat website baru utk jual selain dari crocs..igt tips syazwan..time cuti sem, wat web biz dan web baru.
  10. alamak..list dah makin pnjng..stop dlulah yer..hehehe..

Leave a Reply

