tolong atas nama melayu?

pls private kan lepas ni !

aku dapat sms dari seseorang dan nak tahu aku dpat stok daripada mane…dan die cubelah cairkan aku dengan mainkan isu melayu..dll..kire die taknak beli ikut aku..nak terus tahu supplier dan beli dari supplier..

ni cth salah satu dari sms dier.. “ikut awaklah bro. tapi kalau awak nak tolong saya ikhlas..alhamdulillah..kalau tidak, saya tak boleh paksa awak bro..kalau awak nak tengok bangsa kita sama2 beroleh kejayaan saya sangat2 perlukan bantuan awklah bro.”

pastu aku ade tanye die gak.if die jadi aku..or ade org len tanye die sape supplier die..die akan tlg ikhlas tak macam yg die nak aku wat?

“yurp..kita org islam. kalau bukan kita yang bantu kaum kita siapa lagi.”

then aku tanye..if customer yg tanye die dari siapa die dapat supply,die akan beritahu tak?

pstu die jawab camni dah plak “bro awak nak apa sebagai balasan ..jika awak tak nak bantu saya dengan hati yang terbuka.”

dan ini .. “sorrylah bro..saya tak paksa awak..saya minta dengan ikhlas kalau awak boleh bantu saya. memang susah nak cari bangsa kita yang sanggup bantu bangsanya sendiri.macam dekat budak yg saya ambil..bro rezeki kita datang dari Allah..mungkin kalau bro bantu saya, Allah luaskan lagi rezeki bro. penduduk malaysia berjuta bro”

tadi aku ade gak bg sms balas camni “nantilah saya pk.sbb tak adil pula if saya bg kat awak tapi tak bg plak kat yg len.ade je yg nak ambil daripada saya yg wat bisnes gak. kalau sume taknak ambil dgn saye, sape yg nak tlg saye plak.tu jer.”

then die jawab “oklah bro.awak betul. saya tak salahkan awak”

pastu die tanye brp aku dapat harga crocs tu..bdk yg aku geram pun ade gak tanye mende ni..dan aku mmg terpakse jawab ! shit gak kepade die untuk mende nih..tak respect lgsung..

oklah..kesimpulannye dari cite ni ialah..mmg sekali pandang..cair..dan mainkan isu2 macam ni..tapi bile dijustifykan..fahamlah kan? bkn kite bertindak zalim..tapi tu bisnes kite..macam gak supplier aku..die pun sound ak time aku macam nak korek camne die dapat murah..tapi aku bkn niat nak korek sgt pun…

tu jerlah..bkn sbb taknak tlg org..tapi masalahnyer..die pun tknak tlg aku. macam aku tanye yg die tak jawab tu.if customer die tanyer die..takkan die nak bgtau..dalam hal ni.die ialah customer aku..

its all about bisnes..

Leave a Reply

