tak perlu beri orang pinjam duit k ! hehehe

aku dah siarkan iklan nak pinjam duit dan juga dah sms kepada hampir semua nombor di dalm handset aku..kawan baik..kawan..kawan tak baik dan lawan..hahaha..

so far..hanya ade 3 yg response..salah seorang pun resonse sbb aku ade call dier..cakap pasal mende len..oklah..sape yg response?

  1. halmie
  2. shahrul
  3. abg faiz

biasalah..bab duit ni..bile kite mintak..mmg susah orang nak bagi..tapi takpelah..what goes around comes around..kire aku pun ade alasan dan sebb yang cukup kuat if satu ari nanti..org nak mintak pinjam..aku tak bagi..

terutamanya if jumlahnyer melebihi RM500..

mmg agak teraselah..sbb ramai kawan aku yg dah keje..tau mmg ade duit..tapi tak nak bagi pinjam..mgkin gak diorang tak percaye ngan aku..sbb aku tak berjaye dan tak cukup hebat sebagai seorang usahawan di mate diorang kot..

takpelah ..if aku nak nasihat org pun..aku akan cakap..jgn bagi kawan pinjam duit..sbb kite tak pasti dia akan boleh bayar or tak..

oklah..tapi aku nak ambil jugak cabaran ni..aku tetap nak jual crocs tu..aku takkan putus asa di tengah jalan…Allah cakap.setiap kesukaran tu pasti disertakan dengan kemudahan..hopefully biznes crocs ni akan berjaye dan aku dapat wat downpayment utk wat “mende” tu..utk 3 orang…

oklah..nantikan apekah kisah seterusnya kisah kf yg meminta2 tapi takde org yg nak bagi dan kf yg nak wat biznes tapi tak pernah berjaye dalam usahanya membuat bisnes..ish3..

btw..alhamdulillah.arini aku baru je wat talk kat sebuah sekolah di seksyen 26 kot…syukur..

Leave a Reply

