rezeki itu di tangan Allah…

ari ni aku cube call beberapa kali seorang cikgu ni..tapi tak dapat..at last, die sms dan cakap die sibuk dan pibg dah cari penceramah lain sbb aku reply lambat..so moral of the story are :

  1. rezeki sume kat tangan Allah..if orang tu tergerak ati nak contact ko..ko dapatlah job tu..if tetibe die tergerak ati taknak amek ko..ko tak dapatlah job tu..so..bebanyaklah berserah kepada Allah..
  2. if orang tanye dan memerlukan ko cepat utk buat keputusan..ko kenelah bertindak pantas..cpt respon dan bagi jawapan.ni dah kali keberape ko duk tangguh..pastu terlepas job..
  3. igt..ramai lagi org yg tawarkan ape yg ko tawarkan..so jgn duk igt org len akan tunggu ko lelame..dan jgn igt ko tu yg terbaik..so..sentiasalah perbaiki diri k..

dan macam baru kejap tadi..ade sorang cikgu yg tulis sms camni kat aku “saya cari penceramah untuk khemah ibadah. tajuk – Ibadah pemacu kecemerlangan akademik. banyak penceramah yg lepas tidak memuaskan.

obviously aku bukan layak utk tajuk ni..so..aku pun bagi no amad kat die..

so..tu ko punye weaknes..igt tak teori jungle tracking ?

apepun..aku okey je walaupun tak dapat job ni..dapatlah aku balik umah besok sebaik sahaja selesai talk di sebuah skolah kat klang..dan jugak..dapat aku spent lebih mase di rumah..🙂

Leave a Reply

