Bisnes? Kf yang selalu gagal :)

oklah..smalm aku ade call fayad..cite kat die biznes ape yg aku nak wat or tengah wat..oklah..ari ni aku nak cite kat korunk plak..supaye korunk dapat menjadi saksi kepada koleksi kegagalan aku dalam berbisnes..

1. jual cermin mata

oh ! gile tak best bunyinyer..aku dah bayar RM250 untuk modal kepada bisnes ni..ada consultant yg uruskan..biar aku namakannyer sebagai Sy. Sy cakap, ia akan mengambil masa minimum 2 bulan utk setup sume sistem sbb market untuk produk ni ialah di US dan europe..bukan di malaysia..tapi aku tak settlekan lagipun paypall aku.takpe..nanti aku wat…target keuntungan tak banyak..dapat sebulan RM100 pun okeylah..leh gune utk bayar bil tipon..hehe

2. crocs

ni mmg nak gak wat..tapi 2 halangan terbesar aku ialah modal dan org yg nak jage..tapi alhamdulillah..smangat aku tetibe datang balik smlam dan ari ni..so aku akan usahakanlah untuk mendapatkannya. modal yg diperlukan untuk betul2 best berniaga ni ialah RM10k.

Tapi aku nak 13 k untuk beli equipment sumer.. partner so far takde lagi..takpe..if takde pun..aku cubela wat sorang2..gile..nak blaja lagi ..huhuhu.. untung ni pun tak byk kot..sbb barang mahal.so tak ramai yg nak beli sgt…

3. talk

skrg ni talk taklah solely on profit oriented sbb bayaran yg dikenakan sgtlah berpatutan..tgh pk camne nak masuk ke market baru yg betul2 profit oriented.. just wait n see..tapi ni lame lagi utk diimplementkan..

4. ebook

aku dah postkan detail tentang goals ebook ni..secara ringkasnya, ia akan dilancarkan pada atau sebelum 1 september 2009..

oklah..itu sahaja.sekian🙂

Leave a Reply

