RM15 sebulan. Mahal tak?

ada satu kelas ni..ajar pasal agame2 nihlah..seminggu dalam 4 kali..sebulan kene bayar RM15..mahal tak?

aku berangan nak pegi kelas tu pagi nih (rabu) ..skrg baru dkt pkl 1 pagi..tapi macam nak pi 2 kali jer..so satu kali pergi kirenyer kos aku ialah RM7.50 ..

aku berangan je..tak tau pi ke tak..kat kelas tu pun ade sorang laki mude dan wanita yg dah berumur ramailah..

tapi bile difikirkan..tgk wayang skali..mgkin 3 jam..paling murah pun RM6. pahale mmg takdelah kot. dose mgkin byk yg dapat sepanjg tempoh tu..

tapi kelas agame tu..mgkin sejam dua..harga RM7.50..ni if pi 2 kali je..padahal if pegi full kelas..harga die urmmmm..RM15 bahagi dgn 16 kali….so ..ialah RM0.94..

kelas tu plak..ape yg diblaja mende baik…pahale insyaAllah dapat..ilmu boleh guna hingga akhir hayat..boleh generate pahale yg bertambah2..dose if ade mgkin minimu…

so.malulah if aku blh pi tgk wayang tapi sibuk nak rase pi kelas tu mahal..dahlah bkn aku yg bayar utk kelas tu.hehe

Leave a Reply

