queen control vs king control. mana lebih baik?

aku bercakap dari pandangan pihak ktiga dulu la k..mgkin sbg abg, adik, kakak, parents, kawan2..urm..susah gak..aku jadikan dari perspektif parents jelah k supaye msg aku ni sng difahami.

oklah..aku seorang ayah.ade anak perempuan..dan die dah kawen..tapi asyik duk disuruh itu dan ini oleh si suami..kadang2 mmg menyerlahkan kemalasan dan kobossyiannyer..so mmg sakitlah mate aku sbb anak aku dijadikan camtu..ape? igt anak aku tu hambe ko ker? igt suami tu raje ke kat dalam rumah tangge? okla..ni situasi bile king kontrol..

oklah..tapi bagaimana pula anak aku tu laki dan asyik duk diarah oleh si isteri itu dan ini…dan anak aku ni pun cam taat gile kat isteri tu..menurut jer kate..time kat umah b4 kawen pun aku tak arah2 anak laki aku camtu..tapi bile ngan bini..adui…dan mende camni..leh smpai satu tahap wat si lelaki tu tension tau tak..nak2 asyik duk kene sindir ngan kawan ker..

dalam kedua situasi di atas, mstilah queen control lagi dipandang serong..itulah dilema..kite mgkin “ikut perintah” sbg tande tolerate dan kasih sayang ..kite mgkin takde masalah diarah2 macam tu..tapi persepsi pihak ketiga plak…konflik bukan?

so..sbg jalan tengah..eloklah masing2 tidak mengarahkan pasangan di dpn org len..dalam umah or dalam bilik tdo tu tak kisahlah..takde org len nak tgk..cubelah wat sume keje sendiri k..if dulu sblm bujang leh macam tu..nape time kawen dah jadi makin malas or dah makin rajin terlebih plak..

hurm…sekadar perkongsian yg harpnya dapatlah dimanfaatkan..sbb org yg rapat dgn kite mgkin tak brani nak tegur direct sbb nak jage ati kite…

Leave a Reply

