utk siapakah air mata kita?

kite ni sng menangis or tak ek? kdg2 kite menangis di atas sbb2 yg bodoh jer..mgkin sbb bdk kesukaan kita tersingkir dari AF atau pun sbb laki or perempuan yg curang tinggalkan kite..seoalah2 takde lagi dah laki dan perempuan yg jauh lebih baik utk kite..

nangis skali dua oklah..tapi dah melarat2..tu dah tak patut k..pengalaman aku plak..aku pnah nangis sbb layanan pegawai keselamatan yg cam #$#! .. bodoh  gak tu..alahai..sng je la plak nak nangis..

ade ustaz tu cakap..sape bgn malm..Allah akan sebut name kite …kite kat dunia ni pun..if org besar2 sebut name kite..msti suke dan bgge gilekan..cube bayangkan perdana menteri ke mention name kite dalam perbualan or ucapan dier..ni kan plak Allah…

ha..cakap bab menangis ni plak..mampu dah tak kite menangis krn Allah? dah brp kali? bile kali terakhir? aku tahun ni pun mmg tak pernah qiamulail yg betul2 nak mintak ampun kepada Allah..spanjg tahun lepas pun tak kot..if ade prog yg kene pakse barulah nak wat..tapi tak nangis pun kot seingat aku..tu la kerasnyer ati aku nih..pe lah nak jadi..

so..if kite nak nagis meraung2 .fikir2kanlah..berbaloi ker? patut ke..jadilah org yg lebih bijak..kalau stakat menangis utk org yg hanya tertwakan kite sbb “pandai” sgt, tak payahla..die duk happy bersuke ria..kite pllak buang air mata utk dier..aduhai…apelah faedahnye..bumi Tuhan ni sgt luas lagi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: