tolak 2 job besar

aku dah tolak dua job besar..tapi satu aku dah pas kat amad..kedua2nya bernilai lebih RM4k..tapi net profit taklah sebanyak mane kot..

tapi aku sepatutnye anggap itulah satu kesilapan aku yg agak besar..tapi takpe..aku blaja something..so lepas ni aku kenelah wat enam perkara yang sangat penting iaitu :

  1. survey byk2 tmpat latihan mcm kat zul rawang, cari di area gombak, dan ulu langat yg byk2 tu..kat sepang pun..sng nnti..
  2. perlu ramai contact ustaz2 dan penceramah di bidang lain jugak
  3. jgn pas bulat2 kat org len..if boleh..aku kene participate gak supaye aku belajar sesuatu..or msti ade transfer of expertise..mcam diorang msti bg copy prog kat aku or aku msti tgk time prog running
  4. wat proper record utk pelanggan2..ni tak..berterarbur !
  5. wat website company
  6. wat expansion plan, breakthrough plan gak

basically aku tolak 2 job tu sbb aku tkde expertise nak susun sume agenda, tentatif..contact utk tmpat latihan pun taktau yg murah2 dan abg yusry mmg tolak job tu..so terkontang kanting gaklah aku…

tapi satu faktor yg aku tak patut nafikan ialah aku sbnarnyer tak cukup passionate lagi wat biznes ni..smangt pun tak cukup berapi lagi..no burning desire !!!

btw..siang tadi aku pi la ke low yat..tman abg ju beli laptop utk ayah..aku pun beli satu mende name die “presenter”

100_0962harge die spt yg terteralah.ni aku anggap sbg investmentla..utk sngkan aku present..padehal bolehjer bersusah payah tekan utk gerakkan slide demi slide..huhu..

dan tadi di low yat gak aku dapat satu kol..aku akan dapat satu job kat sebuah sekolah di serdang..tapi yg mencabarnyer..aku akan bg talk 2 jam dpn bdk darjah 3…bygkan ape reaksi diorang nanti? hehehe..2 jam tu !!

takpe..impossible is nothing !!! smoga segala urusan kita dipermudahkan olehNya..ameen….

Leave a Reply

