goals2 poyo terbaru.

spt blogger lain..perasaan malas nak menulis, kekeringan idea tu biasa..aku juga tak terkecuali..lgpun skrg ni mmg mcam aku tulis dan takde orang bace..smangt pun tak disuntik sbb takde org comment ape2..tapi aku taulah secara teknikal mmg ade org visit sbb statistik mmg menunjukkan setiap ari ade je org visit..

aku last paper pade 27 april..so start cuti pada 28 april..hari ni adalah hari yang ke 10 aku bercuti..mmg aku byk buang mase je walaupun ade beberape perkare bergune gak aku wat..antaranya :

  1. beli buku yg sgt banyak
  2. wat 2 talk dengan total revenue >RM 700
  3. dah siap surat utk promo..satu daerah jer..tapi tak post lagi
  4. dah berbincang dgn fayad tentang hal biz walapun action tk sgt lagi
  5. customer utk wat web ade la gak org tanye.putra pun ok

oklah..straight to the main point..utk goals poyo aku ialah..aku nak buat duit dgn internet secepat mgkin dan di waktu yg same gerakkan biznes2 yg len..gile tak fokus !! patutlah tak untung pun wat biznes..hahaha..oklah..apekah biznes yg aku nak wat sekarang nih?

  1. biz internet. what ever..aku akan decide lepas khatam ebook2..ni biz yg aku hurai pnjg tindakannya kat post ni
  2. biz talk aku…nak settlekan hantar surat pada skolah dan cari info utk wat kursus utk guru plak dan tanye azimi ke camne plak ngan projek2 dari kementerian ker..
  3. terbitkan ebook aku..hjung bulan ni free report dah publish dan hujung bulan dpn launching !!!
  4. jv dgn putra pasal biznes web..ni sgt perlahan perkembangannya..(mmg aku harapkan ko bace ayat ni putra !hehe)
  5. jv dgn fayad pasal biznes translation or nak wat ebook gak

slain tu..actually..aku ade brangan2 nak perbaiki dan improve beberapa perkara tentang diri sendiri nih..ngan bi yang hampeh dll..tapi sumenyer tak wat lagi..takpelah..post kali ni aku nak cite pasal goal no 1 tu dulu..apekah tindakan dan goals aku utk mencapai nyer…

utk tindakan segera, ini dier…

  1. khatamkan ebook sistem rahsia..aku beli ebook ni dgn harga hampir RM100 sbb ni reseller package
  2. bace balik click bank..ni paling mahal ebook yg aku pernah beli..>rm200 tapi mmg cam ******
  3. bace lagi rahsia 10K ni pun mahal gak woo..
  4. bace duit mania.ni harge RM157..tak smpai lagi pun kat umah aku buku nih.
  5. baca adsense..ni RM30 aku beli..flare biz punyer..
  6. bace buku gobala krishnan..
  7. nak beli buku yg lucky bustard tu..adam khoo pye kroni lagi. !!
  8. bace millionaire students..ni pun tak smpai lagi..lembab plak mph kali nih..
  9. bace sikit buku2 yg aku pinjam dari ptar tu..takde mase nak abehkan pun..if rase best..beli je nanti k..

dalam masa 10 hari, aku msti settle khatamkan sume buku kat atas tu !! cube sehabis baiklah..nak abeh sume mmg tak smpat..dan aku punye goals in term of menetary:

  1. dapat income pertama aku daripada internet dalam bln ni..at least USD 1…
  2. dan income utk bulan june plak aku nak..urm..tak byk…nak RM1,500..ok tak? okla tu..

kedua2 kat atas ni adalah income dari biznes internet nih sahaja..bkn talk..

sejak aku dah punye blog ni dah “mesra” search engine balik..aku dah berjaye pecahkan record busiest sblm ni..tapi tak ramai pun …still less than 50 orang..

tadi aku teman ayah pegi perpustakaan negara..best gaklah sbb buku kat sane up to date gak..dan bihun kari kat sane besh..hehe..malamnyer plak..aku blanje mak n ayah makan..ala..tak mahal pun..less than RM40..baru jumpe port makan baru kat sentul timur …siap ade meje jepun kat situ..utk kapel2 lah besenyer..

Leave a Reply

