borak2 dgn mak…

tadi aku boraklah sikit dgn mak pasal talk , pemilihan elektif aku dan juga perancangan bisnes dan kerjaya aku kelak..mak okey jer bile aku xplain nape aku pilih elektif entrepreneur..dan juga..mak ade tanye ape biz yg aku nak wat ..yerla..aku cakap ngan mak aku nak try wat biz..aku cakap aku nak establishkan biznes time blaja ni dan nak try achieve target at least dalam 5 bulan lepas study…

yerla..skrg aku blaja lagi..aperla sgt biz yg aku dapat wat..mak pun tanye gak..abg yusry tu tak offer ke aku join dier? jawapan aku ialah..sapelah aku ni..takde mendatangkan manfaat pun utk diorang..huhuhu..

mak adelah cite pasal kawan kak ji yg ternak kambing..lumayan gaklah ..dan juga mak cite pasal orang yg ade organize visit to china dan lepas tu akan bantu if kite nak order barang2 dari sane..mak cakap mostly ialah barang computer..

yg aku tau..if barang2 china nih..parents fatin, bapa ridhuan junior aku dan juga saifulsham ade wat..tapi tak pernahlah aku mintak tlg or tanye diorang lagi…

yg mak tanye aku nak wat biz ape lagi tu..aku cume dapt jawab satu je yg agak yakin..iaitu nak wat biz wafi tu..aku cakap sistem die simple…tapi mak tak komen ape2..

aku cakaplah kat mak yg if aku failed gak menjelang due date..then aku akan makan gaji..tapi if nak wat biz ni pun..byk sgt constraint dier..modal..pengalaman..kemahiran dan masa…

dan aku kene akui bahawa biz training ni tak datangkan income yg banyak pun..mcm aku skrg..nak survive sebulan pun tak cukup ngan duit tu..if dah ade overhead..kete..rumah dll..lgila tak cukup..ciput je..

aku tunggu nak khatam buku adam khoo la..dah beli..tapi tak smpai lagi.. tadi tgh ari juga dapat jumpe ngan sabqi di mcd endah parade di sri petaling..cite2 pasal die..biznes amad dll…

Leave a Reply

