si p lagi..

aku start tulis entry ni pada pkl 11.10 malam.saje nak tgk brape jam aku buang mase utk tulis mende keduniaan ini..oklah..sebelum bermula..aku nak tegaskan yg semua keburukan yg aku gambarkan tentang si p  adalah mgkin bukan berpunca daripada kelemahan diri dia tetapi mgkin disebabkan diri aku yg serba kekurangan dan tidak rasional ini..

pagi ni aku bg awal gak..taklah awal gile tapi cukup utk aku solat subuh dalam wktunyer..then aku mandi dan cube bc eco sikit2..tdo pun ade sikit2 kot..then aku gerak ke kelas..smpai kat kelas dalam pkl 8 lebey..majority classmate dah ade dalam kelas..leps tu xm pun bermula..alhamdulillah aku dapatlah jawab walaupun tidaklah secemerlang mana..

abeh sahaja xm..aku alas perut di mamak dgn ais kosong dan roti kosong..selps tu balik umah dan siap..pegi masjid..lepas solat..aku tgur shukri..kawan sabqi.die skrg keje di mc d sri kembangan..dan tinggal di pusat komersil seksyen 7..die penah keje setahun di dubai jadi witress hotel dan len2 tmpat lagi..sapela cakap skrg takde keje kosong?? kesimpulan dari jumpe die.die cakap nak smbung master satu ari nanti dan nak bukan bisnes sendiri gak..alhamdulillah..

kemudian aku terus jumpe undang dan die drivekan ke puncak perdana..dah jnji nak study kat sane ngan p..aku dah msg die bile aku otw..die reply..dan dkt nak smpai dan bile dah smpai aku msg gak dan die tak reply satu pun..then aku call..dan die dgn nada marah cakap pkl4 kan di library..yerla.time aku smpai tu blm pkl 4..die kate die di fakulti.tapi nape die tak reply time aku msg? yg janji pkl 4 tu.die tanye b4 this..aku nak smpai bile..aku cakap dalam pkl 4..aku besenye mmg akan set janji temu camtu..dan aku akan smpai lebih awal..dan aku tak marah pun if the other party lambt..sbb mmg dh jnji camtu..

then time study ngan die sume ok…tapi yg pasti sepanjg blaja ngan die..die byk reply msg sorang lelaki..(akhirnye die cakplah laki tu abg angkat die lepas aku tanye)..aku mmg tak selesa time die reply2 msg termsuklah ketika tengah borak ngan aku..kire mmg die tak boleh nak tangguhkan langsung dan laki tu amat penting dari die dari aku yg di dpn mate die ni yg sanggup datang ke puncak sbb nak teman die study !

tapi b4 kemuncak aku bengang tu..die belanje aku dan undang air rm1 , jambu rm1 dan juga goreng pisang kongsi rm2..kite orang berjalan dari kampus tu ke taman berdekatan..tangkap gambar sikit then solat dan smbung blaja..time smbung ni mmg dah kemuncak die.mmg aku bengang sbb die duk msg je keje..

then aku tanyela..die kisah tak if bile die ngan seseorang dan org tu duk sibuk layan msg je..die kate..die kisah if tu kapel die..dalam keadaan ni..die mmg tak kisah if aku yg byk msg time ngan die tapi aku plak sgt kisah if die wat camtu..mmg sgt menyakitkan ati !!

then..diet tanye sape slalu msg aku.akupun sbut satu name..dan bile aku tanye sape name abg die tu..die taknak bgtau ! ni mmg sucks !! ni mmg aku dah bengang gile dan aku pun kemas barang..die pun dah kemas awal dari aku dah..tapi lepas dah berpisah dan aku tanye.die cakaplah name abg die tu..

tapi lepas jumpe pun.kejap je msg..die terus cari excuse nak stop msg..tapi if dgn abg die tu..tak boleh lekang !!! dan smapai skrg die tak respon msg last aku bg..aku cakap thanx blanje tadi dan sorry for everything..dan skrg aku nampak je die on ym…

actually aku dah berkali2 janji taknak dah ade ape2 ngan die..tapi mudah sgt aku tewas ngan ajakan die..so..kite tgk leps ni aku akan wat cam arini lagi or tak..aku harap ari ni lah last aku pegi puncak untuk dier..UNLESS die ade dtang induk kerana aku..ok..tulah indicator yg paling fair yg aku leh wat..walaupun tak cukup adil sbb die takde transport..

oklah..utk korunk yg blur2 lagi ..sape aku di mate dier? nobody !! die dah ade bf..yg ntah gaduh or tak skrg tak sure..die gak ade bf lame die lagi..die ade abg angkat yg sgt sgt sgt disayangi dan slalu kuar ngan die..aku ni just digunekan if die nak mintak tlg itu dan ini..tu jerla..

dan jugak tadi die tanye nape aku suke dier..ni mmg aku dah malas nak ulang dah ngan die..tapi hakikatnye..die hampir tiada sume ciri gurl yg aku nak !! yg ade cume 2,3 je kot..ape die? die ade pegangan agama sikit2..(sng je nak cari gurl yg jauh lagi alim dari die)..die byk cakap..dan manje..tu je..

yg aku tak suke? byk gak..takpelah aku cakap ni k..korunk tak kenal die pun..die tak reti kenang budi..tapi aku masih susah nak marah dan mudah sgtlah nak maafkan dier..oklah..memandgkan mmg aku tak sggup pun amek die jadi wife if die nak kat aku..so..aku blh anggap if aku teruskan hub ni pun..ia lebih membawa ke arah keburukan..lgpun ati aku sakit..tak tenang dan byk msa dan duit aku abeh sepanjg kenal dier..tapi mmg die tak reti nak hargai lgsung..cukuplah kesilapan aku dalam kenal die slame 2 thun 2 bulan ni..

oklah..tu je la cite pasal die..ni la cite yg paling personal yg aku postkan disini..saje nak luahkan untuk kurangkan tekanan..dan motivate diri aku balik..lgpun yg bace ni mmg korunk yg rapat dan kenal aku dan tak kenal dier..

sejak dah jdi mende ni..berkobar2 gak aku nak daptkan calon wife secepat mgkin..if doa dan solat hajat tiap2 ari ke..msti Allah kabulkan..tapi tgklah..bkn sng gak nak cari..yerla..diri sndiri pun mak support..lgpun diri aku ni pun tak cukup baik lagi utk attract gurl yg baik..

oklah..its enough pasal cite si p nih..btw..aku lupe nak cite tadi..lepas jumpe undang..kiteorang ke mc d dulu..dan undang buat yg brp kali dah dgn bermurah hati sudi tlg kawan die yg pemalas ni refill air..mulianye ati die melayan kerenah aku..dan die gak drive sepanjg pergi dan balik ke puncak..jauh tu !! if aku yg drive mmg dah penat gile..so msti die penat gile.thanx yer undang….

tentang xm acc yg aku akan tempuhi pada isnin ni plak..aku harpkan yg aku bersemangat utk cover sume spot yg die bg..byk gak..tapi harap aku ade smangt utk settlekan sume…ni jelah harapan utk aku score abeh2san..dan tadi terime kol dari kak da..die ajak study same ahad ni..ni la first time class mate aku ajak aku study same..kak da ni dah ade anak ramai tau ..huhu.. so..aku harap aku dapatlah blaja dan tlg mane yg patut if diperlukan..

dan tadi aku sharekan blog http://www.zaharuddin.net ngan kawan aku sorg ni yg sgt alim ni..dan die say thanx pade aku..wah..alhamdulillah..die appreciate gak..post2 uzar (name ringkas dier) sejak kebelakangan ni sgt memotivasikan org yg membacenyer..so..hopefully mampu memotivasikan diri aku utk menjadi insan yg lebih baik.. walaupun die tak respon pasal earth hour aku tu..huhu..takpelah..at least aku dah try hantar kat die..

oklah..utk cuti nanti…looking forward utk buat pelbagai perkara yg leh datangkan ketenangan dan kepuasan pada diri aku..dan utk kawan2 yg sentiasa menyokong aku sewaktu aku susah dan senang..aku ucapkan terima kasih banyk2 k..smoga Allah sentiasa mempermudahkan urusan kalian dan juga kalian diberikan ganjaran yg setimpal..tapi ade bebrapa kawan aku yg sgt supportive yg mmg tak tau pun pasal kewujudan blog ni..

oklah..skrg dah pkl 11.44..so 34 minit utk tulis blog ini..smoga anda manfaatnya utk diri aku walapun sedikit.ameen..

Leave a Reply

