opportunist …

[just sbg peringatan kepada aku…if org dalam kesusahan..jgnlah ambil kesempatan sgt..dan jgn buat janji sesuke hati]

mcm yg korunk sume tau.aku jual jeans yg baki2 dgn harga yg sangat murah..oklah..kalai ni aku nak cite pasal si a nih..die ni kire otak biz gaklah..aku aritu..malam aku nak jual sume jeans tu kat org uptown..aku call die..aku offer die beli jeans ngan harga yg sama aku jual kat uptown tu..

bkn ape..saje nak tlg kawn2..padahal mmg tak tambah untung aku pun..lagi menyusahkan ade !! pastu die kate la nak lagi 2 sluar xtra..kat tgn die dah ade 2 helai..so..saiz yg 2 tambahan tu die tak tau pun lg..die amikla 2 saiz..so aku pun ternyela..leh ke jual..org tu nak beli satu saiz jer..pastu die confident jer akan jual gak lagi satu tu..

dan skrg? die nak bayar kat aku harga 2 suar di tangan die tu pakai harga aku jual kat uptown tu jer..padahal tk pernah pun aku bg persetujuan camtu..dan die buat bodoh jer time aku tanye pasal lagi 2 suar yg die tmpah tu..dahla saiz kecik !! mmg menyusahkan aku !!!

yerla..kalau tak..aku dah boleh tolak dah suar tu malam tu skali harung..settle keje aku..dan same juga dengan si b..die ni bdk uia..janji nak amek lagi 2 suar..dan skrg sng2 cakap tak jadi..duit pun liat nak bayar..padahal diorang mmg amek untung jauh lagi byk dari aku..

tak terdetik langsung ati diorang nak membantu aku yg memang dah rugi beribu ni kan? yerla..at least..byrlah cpt..nak bank in kan pun susah ker? kuar jejalan ke mane2 ntah leh jer plak…

takpela..ari ni ari korunk.. so kf..nanti if ade orang jadi cam ko ..at least ko cubela sngkan die k? if boleh jgnlah ambil kesempatan shabisnya ke atas org yg sedang susah.. [bkn sng nak wat kan?]

p/s:btw..sorang bdk uia dah berbulan tak bayar duit lg 2 suar aku..alasan die..kawan die tak lgsaikan utang ngan die..bile aku suruh kawan die tu pulangkan balik suar tu pun die taknak..sabarjerla..

Leave a Reply

