nak derma bumbung kat masjid tuh ?

ari jumaat ari tu aku solat kat surat kat umah aku tu macam bese.die ni ialah sebuah surau yg dah dinaiktaraf dan dibenarkan utk solat jumaat kat situ..

tadi aku taklah solat dalam kawasan utama surau tu..tapi kat bahagian luar yg dah ditambah bumbung..dan setiap kali nak solat..msti akan dapat kelihatan org yg takde tmpat nak solat..yerla..org ramai..tapi space mmg kecik..dkt luar kawasan berbumbung tu pun mmg wajib ade org solat..kire ade tikarla..tak pun diorang bawak sejadah sendiri dan solatla atas rumput tu..tapi kalau hujan lebat?

kan bagus if ade orang yg dermawan [mestilah die tu orang yang kaya ! ] yg nak derma dan bina lebih luas kawasan berbumbung tu..tapi nak wat camner..bkn ramai pun org kaye tu..dan if kaye pun bkn ramai pun yg baik ati nak menyumbg ke surau..yerla..no duniawi return..bek diorang invest kat tmpat len..

ade sesiapa lagi nak kate duit tak penting dalam dunia dan utk agama ker? hurm… jadilah kaye k..if bukan utk diri sndiri pun..utk berbakti dan tolong org lain…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: