no pressure, no diamond…

aku slalu ulangi ungkapan ini..tapi tindakan utk memperbaikinya hampir tiada..pada hari selasa, rabu dan khamis utk mggu ni..idup aku agak rilex..bkn sbb tkde keje tapi sbb takde yg due date minggu ni..

sume keje bkn kene hantar mggu ni..mggu ni gak 2 kelas takde..so idup relekjer..bile rileks dan tkder pressure utk siapkan ape2..aku mmg tak produktiflah..aku duk dpn laptop dan membuang masa..tu jerla..

aku gagal nak wjudkn sendiri tekanan tu..cth biasnyerlah ialah time aku kat umah..bygkan..duk umah ari jumaat, sabtu dan ahad tu..aku hampir tak wat lgsung utk final proposal utk research yg kene hantar pada hari selase..bile balik umah sewa pada hari ahad baru aku start betul2 surf tenet..ari isnin baru aku finalisedkan tajuk !! pastu baru wat write up..

dan igt ! aku kene hantar ari selase petang dan ari selase tu gaklah subjek tu ade test..oh !! utk test.time kat umah mmg aku tak blaja langsung ..kene cover 6 chapter..tapi dah balik ke umah sewa..nak tknak..bleh je aku bace dan alhamdulillah..dapatla gak goreng time test..

images

tgk..ade mase 3 ari aku buang camtu jer..mase yg sikit2 yg ade di hujunglah baru aku sibuk nak buat itu dan ini..mcm utk hr ..if tak disbabkan extent tarikh nak submit, msti aku dah siap..tapi..extent plak [msti salah eje extent tu kan ! huh! bi pun bile nak improve nih !!]…

cube bygkan if 3 ari tu aku gunekan walaupun sikit..msti hasil final proposal aku lebih baik..markah result test aku pun msti lagi bagus..

so..kenela belajar wjudkan pressure tu..baru la dapat achieve sesuatu yg lebih bagus lagi..

p/s:malam ni aku jumpe kawan baru..nama die irwan..baek orgnyer..🙂 [kan lagi menarik if aku dapat letak gambar aku makn ngan die tadi.! huh ]

Leave a Reply

