nak hidup lebih lama? nak panjang umur?

boleh ke kita nak extent2 hayat atau tempoh kita hidup? mstilah tak kan?

tapi macam mane kalau kite nak juga “hidup” lebih lame ek? nak tahu caranya? kurangkan tido !!!

cubelah kite kurang tdo2 yg berlebihan tu..besenye..org high achievers diorang tido 4 jam je sehari..gile tak? tapi tk mustahil kan? so..diorang dalam seminggu dah dapat masa dan “hidup” lebih 24 jam daripada orang biasa2..

nak2 org yg macam aku ni..lagila baaaaaaaanyak tido..ish2..

okla..aku tanye skali lagi…nak ke kite idup lebih lama? dan persoalan keduanya, sanggup ke kite korbankan waktu tdo kite? ohhh..aku susah nak korbankan mende tu !!!

sleep

btw, aku teringat satu cite yg aku tak ingt aku dapat dari mane..ade sorang alim ni.die stiap ari sgt sibuk dengan aktiviti die..pastu adelah sorang ni tanyer..”awak ni tak letih ke asyik bekerje je..tak nak rehat sikit ker? ” .org alim tu pun menjawab.. “waktu rehat saye nanti adalah time saye dah mati nanti”..

lebih kurang tula citenye..alim tak alim tu aku tak igtlah.tapi isinye begitulah..so.pilihan di tangan masing2..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: