kempen derma darah – report

pada 11 dan 12 february ari tu, aku diberi tanggungjawab utk handle kempen derma darah kat dsb sempena karnival usahawan siswa uitm..aku sorang je.aku takde team pun.kire poster yg aku wat dan yg diorang bg tu..sume aku tampal sendiri..ade sikitlah yg aku bg undang..harap2 die tampalla kat kolej teratai tu..

time pegi meeting datin norela (pengarah medec uitm) ade tanye aku..aku dah ade pengalaman tak handle derma darah ni.aku cakap taklah..kire org dalam meeting tu pun pandang aku macam mmg takde pengalamanlah..dalam meeting tu gak, kamarul (pengerusi kelab usahawan dan pengarah program karnival ni) bgtau pada datin yang previously, diorang dapat dalam 20 lebih penderma..

blood_bank1

time aku kol pusat darah tu pun ..diorang igt lagi yg tahun lepas punye event ..diorang cakap yg drma darah dalam 28 orang kot..salah satu faktor ialah sbb dsb tu macam remote sikit..aku ade gak try mintak alih location ke tepi pejabat pos di menara tu macam slalu org wat..tapi tak dpat..

pengunjung di annex (dewan sbelah dsb) pun tak rmai..sume booth ade di annex..dsb kosong je siang2..sbb kali ni, takde pc fair..so tak ramai sgtlah yg datang..oklah..hasilnya?

hari pertama – turned up 87 dan donated 81

hari kedua – turned up 95 dan donated 77

dan ni sms dari sorang lecturer ni.. pn. asniza “sori late rply.that is quite a no. n that cool. u ve done a gd job”

aku ade gak report kat abg yusry dan kamarul.but no respon at all..perasaan aku ? mcam tak dihargai gak..sbb kite dah wat yg terbaik..msti kite harapkan “bos” kite puji, hargai or recognize kite rite? cost utk sume tu hanyalah satu sms or wat satu panggilan jer..ni peringatan utk aku bile jadi leader or time aku mintak tlg kat org nantilah..

btw..motivation factor aku utk mende ni salah satunyer mmg nak tlg dapatkan darah sebnyak mgkin..aku pun derma setelah dah bertahun tak derma..tapi sayangnyer..mmg tak tgkap gambar.waa…

Leave a Reply

