dah jumpa bakal buyer jeans..

tadi dalam pkl 11 malam aku kuar umah ke uptown danau kota…bawaklah seguni jeans..puas aku meround satu danau kote..sume rejection je yg aku terima…dan dihujung dah nak abeh round..akhirnyer..ade gak org nak beli..

mule2 mmg die cam reject terus..tapi mgkin Allah nak tolong aku..akhirnya..terbuka jugak ati die nak beli..die nak beli SEMUA plak tu !! tapi no wonderla..aku jual pun mmg murah gile..if jual 2 seluar tu pada dia pun..aku tak balik modal pun utk sehelai seluar..nak tnjukkan betapa murahnyer aku jual..

lepas die dah stuju nak beli..aku terus balik umah aku..pastu dari gombak tu aku terus ke shah alam..jumpe undg dalam uitm..amik sehelai suar..pastu pegi umah sewa aku beberapa helai jeans lagi dan jumpe epul teratai tu..kat khalifah..amik suar gak..

then aku drive terus balik  umah..sume ni terjadi sbb aku nak rajin dan pakse diri aku kuar gak tgh malam tadi..kalau dilayankan rasa malas,putus asa dan malu..mmg aku tak pegi dah.sbb aku dah pernah dah survey nak jual kat sane..mmg takde org nak pun..

antara pengajaran yg aku dapat adalah

  1. jgn bertangguh…buat jer..pakse je diri wat..kuar..wat marketing..approach org..jangan malu..
  2. if Allah nak tolong..dgn pelbagai cara Dia boleh tlg..mcm aku tadi..patutnyer..epul mmg cakap dah..die tak lame kat kedai makan tu..so mmg aku kene pegi umah dier yg aku taktau jalan pun..tapi tgk2..bile aku smpai shah alam die ade lagi kat sane..dan juga Allah bukakkan org nak beli suar tu agar die beli sume..kalau die pilih saiz..tak ke nanyer aku..so.byk2lah mintak dan harap pada Allah..if Allah nak bg untung atau rugi besar..Dia boleh buat sekelip mata jer..
  3. wat research betul2 b4 involve ape2..macam aku ni..aku trust gile kat org yg jual jeans tu..aku dgr explaination dier..aku tak amik smple sehelai dulu dan tanye pndapat org len..aku pun tak survey lgsung dulu kat uptown danau kota or shah alam dulu..kalau tak baru aku sedar betapa mahalnyer die jual kat aku..
  4. jgn sesekali putus asa..tun m cakap..if takut rugi, takyah wat bizneslah beb!!

k la.tadi time kak ngah(akak ipar aku) datang umah aku, die kate die ade peluang biznes cendawan…nanti aku wat satu post pasal mende ni k.pian pun dah stuju nak bagi 116% komitment on this project…[kf..kf..tak serik ek failed dalam biznes? ] hohohoho..

p/s:sepanjng perjalanan tadi..mmg byk sgtlah kete yg dibawak perlahan termasuklah di lebuh raya..masing2 dgn projek masing..yerlah..dah pukl 1, 2 pagi dan kete plak ade 3 makhluk jer..laki..perempuan dan setan..huhu..

Leave a Reply

