perbualan dengan salah seorang kawan baik aku.

kawan aku: pasni mmg aku nak join bisnes
kawan aku: ceramic
kf: ceramic is not a “real” bisnes..
kf: tapi tak kisahla..
kf: ok jer..
kawan aku: not real buat profitable
kawan aku: not real but profitable
kawan aku: walaupun jeans real
kawan aku: tp rugi
kawan aku: wat pe kan…..

kawan aku: jgn terasa..
kf: tiada org yg berjaya dalam bisnes tanpa alami kerugian.
kf: syed mokhtar..donal trump..sume penah jatuh..
kf: sbb jatuhlah buatkan diorang leh bangkit dan jadi lebih matang..
kf: dieorang tu jatuh lg teruk..
kf: aku ni jatuh kire kecik jer..
kawan aku: ribu2 kire kecik?
kawan aku: wah
kawan aku: hebat..
kf: tapi mmg ade type yg suke tak amik risk sgt..
kf: i mean..macam azizi ali..
kf: die jutawan..tapi prefer to play safe..
kf: keciklah compared ngan diorang pnah alami.
kf: mende ni la yg akan latih aku boleh hadapi dugaan yg lebih besar..
kawan aku: owh..ok
kawan aku: bgs la
kawan aku: aku rasa
kf: mcm skrg..ekonomi jatuh..sume jutawan pun rugi beratus juta..
kawan aku: hang ni self motivated
kf: so..normal lah..

ps:mmg sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt susah nak jadi bisnesman..waa…

Leave a Reply

