talk form 3

dewan an nurpada 14 hb tmpoh hari aku dah sempurna memberikan talk kpd bdk2 form 3 plak..kali ni tmpatnye adalah di dewan annur…dgn suasana panas terik tu..pada pkl 3 petang..aku pun startla talk..korunk msti fahamkan ape cabaran bg talk pkl 3 ptg cmtu ..tapi mmg aku pilih time tu pun..sbb cikgu su bg pilihan nak wat pagi sikit or petang..

time aku mintak sorang student bg feedback pakai mic lepas talk..adalah sorang pelajar putri ni kuar dan memacam aku kene kritik..tapi aku ok jer..tapi..lepas dah abeh prog..ada sorang student ni datang kat aku..”abg..abg bg ceramah tadi bestla..”

die cakap camtu sbb die kate aku cam nak nangis je dengr yg gurl sorang sblm ni kritik aku tu..huhuhu..so die cam nak pujuk akulah..aku cakaplah kat die..aku oklah.. [tak teringat lgsung nak cakap thanx kat die !!! ]

dalam borang testi kali ni aku wat yg sume open ended agar diorang lagi byk menulis dan mengkritik..dan kali ni..ramai gak yg menyampah ngan aku..terutamanya bdk laki sbb

  1. aku mmg sindir diorang pun..
  2. aku bg teks “rahsia lelaki” kat sorang bdk putri

tujuan aku sindir diorang tu agar diorang berubah..tu jer..tapi tak makan saman gak kot..lepas ni aku dah taknak kot perli diorang..watpe wat org sakit ati if mende tu diorang tak rase bermanfaat utk diorang..btw..aku blaja dua mende ari ni..

  1. wat ape yg kite rasekan betul dan pedulikan orang lain..kite mmg takkan dapat puaskan ati sumua orang.
  2. hormati masa orang len..if dah janji abeh pkl 6, abehkan pkl 6 lah..sbb org len ada tanggungjawab lain [tapi dalam kes bdk2 ni, tak applicable sgt pun..diorang bkn ade tanggungjawab bsr yg len pun..bkan blaja kat u lagi pun ! ]

aku start patutye pkl 3 dan bg talk hingga pkl 4.30.aku cakaplah ngan cikgu su..paling lambat pun..pkl 5 abehlah..tapi macam mane ntah..dkt pkl 5 pun tak abeh laki..aku pun tanyelah bdk2 ni..nak balik pkl 5 or 5.30..aku leh ikut diorang..

then bdk laki majoriti angkat tgn nak balik pkl 5 dan pelajar putri majoriti cakap “tak kisah”…so bkn salah aku lah drag lagi pnjg ..hohoho..

oklah talk ari ni..aku puas atilah dgn ape yg aku smpaikan ..dan apa yg aku sampaikan sedikit sebanyak mengejutkan aku dari idup aku slame ni..

p/s : gambar tersebut diambil dari blog ini. respectlah dgn penulis blog tu..bermanfaat..hopefully aku pun leh jadi camtu nanti..

2 Responses to “talk form 3”

  1. idatazira Says:

    mcm ter-imagine bila bc entry ni mcm ko becakap dkt mic ms kt skolah.
    haha.
    ko mmg asik becakap, dulu, kini & selamanya.
    teruskan jd penceramah.
    wink ~.^

  2. kfadhli Says:

    hahaha..aku taknak imagine mende tu dah..tak sanggup..hohoho..


Leave a Reply

