gambar pegi seminar

seminar-pic

aku skrg ade kat fak..duk sengsorang..nak wat kije ape2..malas..so..malam ni mmg nak disia-sia kan jer..ish3..so..aku tulislah blog ni…kat atas ni gambar seminar rm100 yg aku pegi jumaat ari tu..yg berjaket tulah 2 org speakernyer..diorang tu mmg mude..tapi income bulan2 mmg puluh ribu..

tula..gune akal je..bkn gune kekuatan fizikal membanting tulang di tengah panas pun..tapi..pakai otak pun..letih gak..bkn sng nak jadi consistent..aku igt lagi..diorang ni dah ade dlm industry bertahun2 dulu lagi..bkn baru tahun ni..tapi if tgk ammar zahar yg die kate baru join pun..dah gmpak gile..leh wat seminar jutawan lagi tu !!

erm..perkembangan aku ari ni plak ialah..ari ni ari kdua aku dan undang bukak uptown di dc..dan smalm aku tak berjaye wat ape2 sales pun..skrg pun..kire aku sajer je still upah org jage..yerla..igt aku bz malam ni..tapi buang mase jer..nak wat keje..takde mood..reason die ialah sbb

  1. aku chat kat ym..so tak leh nak fokus
  2. internet cam bangang..aku download rahsia click bank ni macam ape jer..failed je memanjng..
  3. aku jeles sbb dah ade lagi produk baru kat internet yg bakal meletup dan diorang akan jadi kaye gile !! haha…aku macam bese..aku kuar duit utk beli ..buku pasal click bank..ade 2 versi.bm n bi..
  4. kerusi mcd kat fak ni menyakitkan blakg aku [alasan yg mmg mengade-ngade!]
  5. erm…aku lapar..hahaha.. [dahla ..malas nak creat alasan dah !! ]

dan berita gembiranyer ari ni..mamat tu jadi nak bg aku stiap bln rm500 slame 3 tahun..brp ek total tu..ermm…rm18,000 …ooo…dan mule nye ialah januari tahun ni.. so aku kene baikilah kelemahan aku dalam berbelanje..mmg susah aku nak disiplinkan diri nak rekod..duit masuk brp..duit blanje utk biznes brp..utk peribadi brp..

tapi…berita ni dtg ngan tugas beratlah..aku kene pk camne nak fully utilize rm500 setiap bulan yg aku terime tu..oh yer..tadi ali call aku..cakap ade stok baru..ali ni supplier jeans aku..aku cakaplah yg ade org cakap suar tu tak ori..so die tanyela..aku pun jawab n explain..pastu die dalam nada bengang gakla..cakap.”takpelah”..pastu kiteorang letk tipon..

ari ni gak..aku dah settlekan ngan pusat darah negara.diorang dah reply surat..diorang akan datang sini pada 11 dan 12 feb..poster pun aku dah amek dari pusat kesihatan..tapi keje tak settle ialah nak tampal pster dan jugak pasal table yg diorang mintak..

umah sewa plak ..aku dah siapkan iklan..abg yg janji nak masuk tu mgkir janji..napelah wujudnye orang yg macam ni ek..huhuhu..tadi gak aku dah adu kat tuan rumah..mintak tambah bendul kat toilet tu dan cakap pasal kipas tak elok..tapi die cakap nantila..aku pun faham..beselah tu..

p/s: tadi makan kat pak li kopitiam .slain makan nasik lemak, aku mintaklah kopi ipoh die tu ngan air suam..air suam rm1. “murah” giler !! kedai len dpat free jerla !!

Leave a Reply

