kf yg kasar

if korunk tgk post aku sblm ni..aku cakap konon blh hadapi sume ni tanpa perempuan kan ? aku terpakse akui..tidak semudah itu..oklah..ni aku nk cite ape yg berlaku malam tadi..aku pegi office abg aku di cheras…ni aku show off satu gambar office die..hohoho..

office

di office tu.aku kol gadis yg aku pnah cakap die sbg cik p..igt tak ciri2 die? ? if tak ingt..tgk balik post aku sblm ni..hohohoho…aku ade msg dan kol die..then…

kali pertama aku kol..ade sorang laki yg agak kasar die jawb..die kate die  dah tukar tipun ngan si p nih..dan cakap dgn penuh kerek..walaupun aku “panas” je kene layan macam tu.aku sabar dan bercakap dgn die dgn sgt lemah lembut..die ade kate..ade ape2 die bleh tlg [dalam nada yg paling kerek]

okla..first time aku just cakap.bgtaulah kat p tu..aku kol..takde ape sgt..pastu aku saje nak uji..yerla..aku pun mmg tgh tension kan..aku kol skali lagi..dan die masih cakap dgn sangat kerek..aku still lg bersabar dan cakap dgn sgt lemah lembut..dan time aku kol kali ni…aku dgr suara p cakap “abg tlg jawablah”..die panggil abg sbb mmg dgn laki yg betul2 tua dari die..die mmg panggil abg..bkn sbb bf or ape..

pastu laki tu mmg cakap kasarlah ngan aku..aku masih bcakap dngan baik shingga letak telefon..lepas tu aku msg die..”krl dgrlah suara p…[ade lagi ayat ditengah ni.aku tak tuleh sbb nanti panjg nak xplain..huhuhu]…krl dah bese kene tipu ni.”

lepas dapat msg ni..laki tu plak yg kol aku..cpat tu die kol aku..dgn cara kerek tu.die dah marah aku lagi..dan die kate..utk pengetahuan aku..die baru kapel ngan si p ni.. [aku tau die tipu !..pnjg gak nak xplain nih !hohoho]..tapi kali ni maaflah..aku tak cakap sesopan 2 kali sblm ni..aku pun layanlah die macam die layan aku..

then aku letak dulu..sbb time tu hujan dan abg dan parents aku dah ade dalam kte nak gerak dari office tu kerumah abg aku…so kene letak cpt..then lepas tu aku ade msg lagi kat p ni..aku cakap kat mamt tu..nak tipu pun nanti.pklah dulu..bezekan antara tukar sim dan tukar tipon..die igt sume orang bodoh ker..dan aku pesan..belajarlah hormat org len walapun org tu lagi miskin dan hina dari ko..

dan utk si p tu..aku cakap kat die..kim salam kat bf die skrg ni..ni bf die dari dulu.dan diorang pnah clash agak serius dulu..sbb time aku kantoi kol die dan bf die angkat..bf die jawab dgn sopan jer..tak kerek..layan aku borak..retilah hormat orang..

bkn ape..aku nak kol die..sbb bile dapat cakap ngan die..aku rase relief..tu la betapa hebatnya kemahiran die berkomunikasi.. igt ! die pras rupe bese2 jer..tapi mende2 len yg wat kan die ni jadi rebutan dan perhatian ramai orang..

oh yer..pesanan2 dan teguran kat atas tu..aku tujukan pada diri aku gak k !! dan ade antaranya ialah nasihat dan kesilapn yg orang len bagi kat aku setelah kesilapan yg aku wat..

erm..then aku ade gak try kol bdk dalm pic kat post sblm ni..kan aku dah kate taknak contact dah kan? failed!! aku kol dan die angkat…hurm..aku igt p lagi baik dari die..tapi tgk..bdk ni plak lagi lembut hati dier..ntah..susah nak agak gurl2 ni..

oh yer.si p ni mule melenting ngan aku sbb aku cube highlightkan satu ari tu pasal pendirian die..die kate..if nak tnjuk sayang pada seseorang tu..aku kene korbankan duit dan bagi perhatian..cth bg duit ni..cth jer k !! aku kene jemput die di dpn pintu dan belanje die sepanjg kuar..makan dll dan hantar die ke dpn pintu balik..tapi if die yg nak tnjukkan kasih sayang..die just perlu teman aku jer..

then aku cakaplah..so..utk laki yg tidak berduit..die akan dapat bagi sikit dan kuranglah kasih sayang berbanding laki yg berduit..ala..if byk duit pada usia 20 an ni pun..duit parents die..bkn hasil titik peluh die..aku if parents leh bg syrikat sebijik ngan modal lengkap..aku pun leh sng2 je jadi berduit..

dan dari cite2 aku ni..aku rase korunk dapat lihat dan nilai kan?? actually bkn salah gurl tu pun sume perkara ni..aku pye perangai pun menyumbang ke arah semua ni..spt pesan kak midah “kf, sabarlah sikit ngan gurl”..🙂

ps:antara pengajaran aku pye prob skrg..lagi besh jual produk digital dari fizikal sbb if digital..diorang return or tak puas ati.tak luak pun ape..stok pun aku tak yah simpan..tak yah nak pos..takde saiz..dll..email jer..wah…sngnyer..come on kf !! cpt start !! tak sabar nih !hohoho [padahal homework mba satu hapak tak start wat lagi..]

Leave a Reply

