no goal,no game !

ari ni ialah ari pertamalah kirenye aku cuti semester..dan mmg tak produktif..aku sgt jarang prduktif if duk kat umah.antara faktor yg menyebabkan aku gagal memanfaatkan masa adalah sbb aku takde specific goals pun..

tu la yg aku cakap ..no goal, no game..so.bile aku mmg takde goals yg jelas..so mmg tak terdorong langsung nak wat kije..padahal assignment banyak giler..life aku arini berlalu macm tu jer..pagi tadi pg bfast..ptg lepak2 tgk tv..malam duk dpn tv..

sbg satu langkah poyo aku utk jadikan bsk lebih terisi..meh sini aku share target perkara utk disettlekan besok..if target ni tak tercapai..aku akan belanjer mcd satu set kepada sesiape yg bagi comment dalam post ni before 11pm ahad..(ni untungnyer blog takde orang nak comment dan bace ni !huhuhu..)

takpe..aku akan wat macam ni lagi lps ni..saje nak dorong diri supaya buat kije dan belanje kawan2..huhu..oklah..goals for tomorrow ialah :

  1. 1 jam utk isi borang mara
  2. 1 jam utk edit ebook aku
  3. 1 jam utk wat home work account
  4. 30 minit utk wat ptptn pye hal
  5. wat surat utk undang pasal sticker
  6. 1 jam tuk wat hr

aku saje letakkan duration die utk lebih sng aku menilai..ni kire solid aku wat keje without any distraction..mcm ym or surf mende2 len..tu jerla..simple sgt ke goals aku tu? ok kot for starting..better than never..

n aku dah dedahkan mende yg agak personal dan tak berkaitan langsung ngan korunk..sorila yer..huhuhu..

Leave a Reply

